اسپری هربی کالم 25 میلی لیتر سبحان دارو

تعداد خرید

این محصول موجود نیست.

  • کد کالا: 13616
  • تگ ها:

اسپری هربی کالم 25 میلی لیتر سبحان دارو

اسپری ضد اضطراب هربی کالم داروخانه فردا مارکت

هربی کالم چیست و چه کاربردی دارد؟

اسپری دهانی هربی کالم یک فرآورده کاملا گیاهی از شرکت سبحان دارو برای کنترل عصبانیت، استرس و اضطراب بوده و حاوی گیاهان گل ساعتی، بادرنجبویه و اسطوخودوس می باشد. در این ترکیب گل ساعتی یکی از متداول ترین آرامبخش های گیاهی است که حاوی آلکالوئیدها و فیتوکمیکال هایی مانند کامفرول و و کوئرستین است که به بهبود خلق و کاهش هورمون‌های استرس بدن کمک می‌کند. ترکیبات موجود در این گیاه بر گیرنده‌های مغز اثر می‌گذارد و استرس فرد را کاهش می‌دهد. اسطوخودوس سبب کاهش استرس و اضطراب و همچنین ایجاد حس آرامش در فرد می‌شود. اسطوخودوس سیستم عصبی بدن را آرام می‌کند و استرس و خستگس را کاهش می دهد. یکی از شناخته‌شده‌ترین خواص بادرنجبویه اثر آرامبخشی آن است. معمولاً از این گیاه برای درمان اضطراب و بی‌خوابی استفاده می‌شود. بادرنجبویه در بهبود کیفیت خواب، کاهش علائم بی‌خوابی های ناشی از استرس و فشارهای عصبی بسیار موثر است. اسپری دهانی هربی کالم محصولی است که از طریق داروخانه آنلاین فردامارکت برای شما ارائه خواهد شد.  

روش و مقدار مصرف این مکمل به چه شکلی است؟

مقدار مصرف دارو را پزشک معین می نماید، اما مصرف معمول این داروی ضد افسردگی به این شکل می باشد: بزرگسالان و کودکان بالای 15 سال چهار پاف، سه بار در روز   کودکان 14-6 سال: دو پاف، سه بار در روز .  

تا چه مدت می توان از این مکمل استفاده کرد؟

استفاده از فرآورده‌های حاوی گل ساعتی تا 8 هفته، بادرنجبویه تا 4 ماه و اسطوخودوس تا 3 ماه تایید شده‌است. بهتر است، به منظور افزایش اثربخشی و کاهش عوارض جانبی، پس از یک دوره مصرف 8 هفته‌ای مکمل آرامبخش و ضد افسردگی تا شروع مصرف مجدد این محصول، حداقل 2 هفته فاصله وجود داشته باشد، مگر اینکه توصیه‌ی پزشک معالج به ادامه‌ی مصرف باشد.  

می توان این مکمل را جایگزین داروهای ضد اضطراب کرد؟

با اینکه این فرآورده به عنوان یک مکمل موثر در کاهش اضطراب اثرات قابل توجهی دارد ولی نمی تواند جایگزین داروهای تجویزی باشد. استفاده از این مکمل در مواردی که به تجویز دارو نیازی نیست، توصیه می‌گردد.  

مصرف این مکمل محدودیت سنی دارد؟

مصرف این فرآورده در کودکان زیر 6 سال بدون مشورت با پزشک توصیه نمی شود.  

عوارض این مکمل چیست؟

اسپری هربی کالم ممکن است موجب خواب آلودگی، سردرد، ناراحتی های گوارشی خفیف (مانند اسهال، تهوع) و واکنش های آلرژیک (مانند خس خس و راش های جلدی) شود.  

این مکمل با کدام داروها تداخل دارد؟

مصرف همزمان این فرآورده ممکن است با الکل، بنزودیازپین‌ها، باربیتورات‌ها، آنتی هیستامین‌ها، مهار کننده های بازجذب انتخابی سروتونین، ضد افسردگی‌های سه حلقه‌ای، مهار کننده مونوآمینو اکسیداز، ضد انعقادها و ضد پلاکت‌ها، هورمون‌های تیروئیدی تداخل داشته باشد. بهتر است قبل از شروع مصرف با پزشک خود مشورت کنید.  

چه افرادی نمی توانند از این محصول استفاده کنند؟

بهتر است افراد مبتلا به ناراحتی های شدید کبدی و کلیوی، بانوان باردار و شیرده، کودکان زیر 6 سال و افراد حساس به اجزای این فرآورده از مصرف اسپری دهانی هربی کالم محصول بپرهیزند.  

در چه مواردی باید در مصرف محصول احتیاط کرد؟

مصرف این فرآورده در افراد مبتلا به گلوکوم، مبتلایان به کم کاری تیروئید، مصرف کنندگان داروهای تضعیف کننده سیستم اعصاب مرکزی بهتر است با احتیاط صورت گیرد.  

می توان همزمان با مصرف این محصول از سایر مکمل های کاهنده استرس استفاده کرد؟

مصرف همزمان این اسپری با سایر مکمل های کاهنده استرس باید با فاصله زمانی صورت گیرد،  استفاده از اسپری دهانی هربی کالم در مواردی که به تجویز دارو نیازی نیست، منعی ندارد.  

قطع مکمل قبل از عمل جراحی ضروری است؟

اگر عمل جراحی همراه با بیهوشی باشد بهتر است دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف مکمل هربی کالم قطع شود.  

مصرف این مکمل چقدر در رفع بیخوابی موثر است؟

اثربخشی مصرف گیاه گل ساعتی در کاهش اضطراب، بی‌قراری و کاهش اضطراب پیش از جراحی در منابع معتبری ذکر شده‌است. بررسی نتایج یک کارآزمایی بالینی بر روی مبتلایان به اختلال اضطراب فراگیر نشان می‌دهد، مصرف روزانه 400 میلی‌گرم گل ساعتی به مدت 4 هفته می‌تواند در کاهش علائم اضطرابی به اندازه‌ی اگزازپام موثر باشد و هیچ تفاوت معناداری بین این دو شیوه‌ی درمان مشاهده نشده‌است. اگرچه اگزازپام نسبت به قطره گل ساعتی شروع اثر سریعتری دارد، اما در مصرف این دارو پیامدهای منفی بیشتری مانند اختلال عملکرد شغلی، پرخاشگری و وابستگی نیز گزارش شده‌است. همچنین مطالعاتی در ارتباط با اثرات استفاده از فرآورده‌های حاوی بادرنجبویه در کاهش اضطراب و استرس از طریق اثرگذاری بر گیرنده‌های گابا اشاره دارند. در مطالعات متعددی، اثرات ضداضطرابی اسطوخودوس تایید شده‌است.  

بهترین دوز این مکمل چقدر می باشد؟

بهترین اثرگذاری فرآورده‌های حاوی گل ساعتی در دوزهای روزانه 400 میلی‌گرم عصاره و یا 0.5 تا 2 گرم پودر گیاه، 3 تا 4 بار در روز مشاهده می‌گردد. همچنین دوز روزانه موثر عصاره بادرنجبویه در کاهش اضطراب و رفع بی‌خوابی، 300 تا 600 میلی‌گرم می‌باشد. بهترین اثرات فرآورده‌های حاوی اسطوخودوس نیز در دوزهای روزانه 80 تا 160 میلی‌گرم گزارش شده‌است. با توجه به نامشخص بودن مقدار اجزای بکار رفته در هر واحد (پاف) و به منظور اثربخشی، بهتر است مطابق با دستور مصرف پیشنهادی توسط شرکت سازنده از این فرآورده استفاده شود.  

این محصول تا چه اندازه در کاهش استرس و افسردگی موثر است؟

مطالعات بالینی اندکی به اثرات ضد افسردگی گل ساعتی اشاره دارد. بررسی این کار آزمایی‌ها حاکی از این است که مصرف فرآورده های گیاه گل ساعتی به همراه گیاه علف چای، می‌تواند در کاهش علائم افسردگی موثر باشد. این اثربخشی به آلکالوئیدهای گیاه باز می گردد که از طریق مهار آنزیم مونوآمین اکسیداز سبب آثار تحریکی مغز می‌گردند. از گیاه اسطوخودوس نیز اثرات بهبود خلق و خو گزارش شده‌است. همچنین فرآورده‌های حاوی گیاه بادرنجبویه نیز اثرات ضدافسردگی از خود نشان داده‌اند. البته در برخی مطالعات حیوانی، میزان این اثربخشی به جنسیت مصرف و طول دوره مصرف مرتبط بوده‌است. به طوری که زنان بیش از مردان از این اثرات، سود می‌برند. علیرغم اثرات این گیاهان در مقابله با افسردگی، در صورت نیاز می‌توان از محصولات تخصصی‌تر استفاده کرد.  

روش نگهداری این مکمل به چه صورت می باشد؟

محصول را در محیطی خشک و خنک (دمای بین 15 الی 25 درجه)، به دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.  

بعد از خرید و مصرف محصول می توانید به محصول رای بدهید!

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

اطلاعات شخصی شما از جمله ایمیل و شماره تماستان نزد ما محرمانه می ماند.!

ما به نظر شما اهمیت می دهیم: *
جهت درج نظر باید وارد سایت شوید
Edna Watson

Very good and fast delivery during the week. Thank you!

April 16, 2020 at 3:08 am

به روز رسانی COVID-19 ما با ساعات و پرسنل محدود باز هستیم.