قرص فولیک اسید1 میلی گرم

تعداد خرید

این محصول موجود نیست.

  • کد کالا: 13414
  • تگ ها:

قرص فولیک اسید1 میلی گرم

قرص فولیک اسید1 میلی گرم

 قرص فولیک اسید دینه فردامارکت از ویتامین های گروه ب می باشد که در بعضی از مواد غذایی به خصوص سبزیجات موجود است. این ویتامین برای ساخت DNA و تعدادی از واکنش های کلیدی در متابولیسم نرمال بدن مورد نیاز است. فولیک اسید به عنوان یک ماده مغذی مهم جهت پیشگیری از نقایص لوله عصبی

در دوران بارداری و همچنین کاهش خطر ابتلا به تصـلب شراییـن مربوط به سطح بالای هموسیستئین شناخته می شود. اسید فولیک تولید گلبول های قرمز و سفید خون و پلاکتها را در بعضی از کم خونی های مگالوبلاستیک تحریک می کند.

اسید فولیک یکی از “انواع ویتامین” های گروه B است و برای رشد سلول ها و متابولیسم (سوخت و ساز) بدن لازم می باشد. واژه فولات همان فولیک اسیدی بوده که در منابع طبیعی یافت می شود. اسید فولیک نسخه دست ساز فولات بوده و در مکمل ها یافت می شود.

عملکرد اسید فولیک چیست و چرا کمبود آن موجب کم خونی می شود ؟عمل اسید فولیک شرکت در تولید پروتئین در بدن است . نقش دیگر آن در ساخته شدن اسیدهای نوکلئیک***است.

اسیدهای نوکلئیک در هسته سلول قرار دارند و انتقال دهنده صفات ارثی می باشند . اسید فولیک با قابلیت جابجایی واحدهای تک کربنه در همانند سازی ژنها نقش دارد . در بخشهایی از بدن که تکثیر سلولی سریع دارند مانند گلبولهای قرمز و سفید، سلولهای دیواره دستگاه گوارش و ادراری ، اسید فولیک بیشتر مورد نیاز است . کمبود اسید فولیکعوارض کمبود طولانی مدت آن در یک فرد بالغ ،کم خونی،متورم وقرمز شدن زبان،

اختلالات گوارشی مانند اسهال واختلالات روحی چون افسردگی است و تأثیر کمبود آن در کودکان نیز کاهش رشددر آنهاست ، تقریباً 10 درصد افراد جامعه مبتلا به درجاتی از کمبود اسید فولیک هستند البته در حدی که علائم بالینی آن بروز نکرده باشد .

منع مصرف فولیک اسید

1. اين دارو در بيماريهاي بدخيم ، مگر در مواردي كه كم خوني مگالوبلاستيك بهعلت كمبود فولات عارضه مهمي باشد، نبايد مصرف شود. 2. اين دارو در درمان كم خوني پرنيسيوز آديسوني و ساير حالات مرضي ناشي از كمبود ويتامينB12 به تنهايي نبايد مصرف شود، زيرا ممكن است سبب تحليل رفتن تحت حاد طناب نخاعي شود.

توصیه های دارویی فولیک اسید

فقط زماني از راه تزريقي مصرف شود كه مصرف خوراكي آن بدليل مشكلاتي مانند مانند تهوع، استفراغ، شرايط پيش از عمل يا بعد از عمل يا سندرم هاي سوء جذب يا پس از برداشت قسمتي از معده امكان پذير نباشد.

بعد از خرید و مصرف محصول می توانید به محصول رای بدهید!

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

اطلاعات شخصی شما از جمله ایمیل و شماره تماستان نزد ما محرمانه می ماند.!

ما به نظر شما اهمیت می دهیم: *
جهت درج نظر باید وارد سایت شوید
Edna Watson

Very good and fast delivery during the week. Thank you!

April 16, 2020 at 3:08 am

به روز رسانی COVID-19 ما با ساعات و پرسنل محدود باز هستیم.