Healthcare 5.0

انواع پروتئین وی

انواع پروتئین وی
پروتئین وی (whey protein)، یکی از مهم ترین و محبوب ترین نام را در دسته پروتئین دارد و نقش مهم و اساسی در  فعالیت سلول های بدن دارد. از جمله این عملکرد های این ماده میتوان به فعالیت افزایش تودهٔ عضلانی بدن ٬ کاهش وزن بدن به ویژه چربی‌های بدن ٬ افزایش قدرت ایمنی بدن  اشاره کرد. ورزشکاران به خاطر سوخت ساز بالا به پروتئین بیشتری نیاز دارند . داروخانه آنلاین فردامارکت سعی کرده است در این مقاله اطلاعات کامل در مورد انواع پروتئین وی، معرفی بهترین مارک پروتئین وی و عوارض این مکمل بدنسازی به شما ارائه بدهد. تا اخر مطلب همراه ما باشید.

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی، یکی از بهترین ها در حوزه خودش است . کسانی که به پرورش اندام، تقویت و حجم عضله ها علاقه دارند یکی از بهترین گزینه ها میتواند وی و فراورده های ان باشد. whey protein از فرایند تیدیل شیر به پنیر تولید میشود و به اب پنیر معروف است. در نظر داشته باشید پودر وی را نمی توانید در خانه درست کنید و این کار مختص شرکت های تولید کننده این دسته از محصولات است چرا که فرایند های مخصوصی برای تولید وجود دارد که باید حتما رعایت بشود. کمتر ورزشکاری را میشناسید که اسم مکمل پروتئین وی را نشنیده باشد به خاطر اهمیت بالای این مکمل در رژیم غذایی و خواص متعدد ان یکی از بهترین مکمل های موجود در بازار است . پروتئین وی، به پنج دسته تقسیم میشود که هر دسته ویژگی های خاص خودش را دارد در این مطلب به  بررسی انواع مختلف این پروتئین ها می پردازیم .

انواع پروتئین وی :

عکس پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله:

این پروتئین فاقد لاکتوز ، کربوهیدرات، کلسترول و چربی است.دارای 90 درصد پروتئین خالص است . بی الایش ترین  پروتئین نیز وی ایزوله است . البته از لحاظ قیمت هم مبلغ بالاتری برای خرید ان نسبت به بقیه پروتئین ها باید بپردازید اما ویژگی های که باعث این کیفیت بالا شده است به شما جرعت خرید میدهد. وی ایزوله سرعت جذب بالایی دارد و سریع تر در معده هضم میشود. این ماده غنی را میتوانید در شکلات هم پیدا کنید ولی برای تامین پروتئین بهتر است از مکمل ها استفاده کنید چرا که خوردن شکلات باعث افزایش وزن میشود.  در حال حاضر به دلیل توانایی هضم سریع و کمک به بازگشت بدن بعد از تمرین از حالت کاتابولیک (از بین رفتن عضله) به حالت آنابولیک (عضله سازی) در بین ورزشکاران مورد توجه است. وی ایزوله همچنین به طور گسترده در فرمول محصولات کودکان استفاده می شود تا اسیدهای آمینه را برای رشد و نمو بهینه تامین کند. برای هر کسی که نمی تواند لاکتوز را تحمل نکند ،وی ایزوله بهترین انتخاب است.

پروتئین وی کناسنتره:

یکی دیگر از محصولات پروتئین وی ، وی کنسانتره است .این ماده هم خواص زیادی دارد از جمله:کاهش وزن ، پایین اوردن استرس، تقویت اندام ها و...و ویژگی متمایز اون نسبت به بقیه هضم اسان تری دارد و برای کسانی که مشکلات روده دارند بسیار مناسب است . البته وی کنسانتره مزه بیسار تندی دارد و هر چه میزان هیدرولیز ان بالاتر باشد مزه ان تند تر میشود برای همین کسانی که تحمل طعم تند را ندارند پیشنهاد میشود از دیگر محصولات پروتئین وی استفاده کنند .دارای خاصیت 70 الی 80 درصد است . این ماده دارای مقدار بالایی لاکتوز و چربی است که برای کسانی که الرژی و حساسیت به لاکتوز دارند ، مناسب نیست . البته این کالا را هم ورزشکارن ، بدنسازان وهم افراد معمولی میتوانند استفاده کنند. در تمرین های سخت و فشرده پارگی های کوچکی در عضلات رخ میدهد که وی کناسنتره باعث بهبوداین پارگی های کوچک میشود و درنتیجه باعث قدرت و حجم عضله ها می گردد. کسانی که به دنبال پروتئین وی ارزان هستند بهترین گزینه وی کناسنتره است چرا که قیمت بسیار مناسب تری نسبت به بقیه دارد .

پروتئین وی میکرون پارتیکولار:

خب در اول بگوییم که این کالا بسیار نایاب است. این ماده با دستگاه هایی پیشرفته خرد شده است و  حاصل تجزیه شدن whey protein است و بسیار ذرات ریزی نسبت به هم نوع های خودش  دارد. البته مخلوط شدن اسان از ویژگی های ان است. قیمت بالا و کمیاب بودن از ویژگی های بد این کالا بشمار میرود و بیشتر تولید کنندگان به خاطر عدم استقبال از وی میکرون پارتیکولار به سمت تولید این ماده نمی روند . عکس پروتئین وی هیدرو ایزوله

پروتئین وی هیدرولیز شده:

سریعترین جذب مخصوص وی هیدرولزه است چرا در زمان تولید با شکستن زنجیرهای بلند به قطعات کوچک تری تبدیل میشود. حتی سرعت جذب این ماده از وی ایزوله نیز بالا تر است . این فراورده گزینه مناسب برای ورزشکارانی که مسابقه دارند و یا تمرین های سخت انجام میدهند است . البته قیمت این محصول نیز بسیار بالا است و بهتر است اگر دنبال پروتئین بسیار قوی میگردید و بودجه شما می رسد بهترین گزینه برای  شما هیدرولیزه می باشد.

پروتئین وی مخلوط:

از ترکیب کناسنتره و ایزوله وی مخلوط تولید میشود . که داری مقدار کمی لاکتوز و چربی است و قیمت متعادلی دارد. این محصول نیزهضم نسبتا اسانی دارد و برای روده ها مشکلی ایجاد میکند .

راهنمای خرید بهترین whey protein:

  1. خب توصیه ما این است که اگر میخواهید به صرفه خرید کنید و از فواید ان بهره ببرید بهترین گزینه وی مخلوط است.
  2. اگر میخواهید پول خود را هدر بدهید پیشنهاد ما برای شما پروتئین وی ایزوله است.
  3. اگر مشکل حساسیت لاکتوز دارید گزینه وی ایزوله مناسب شما است.
  4. اگر دوست دارید مشکل سو هاضمه بگیرید وی کناسنتره برای شما تهیه شده است.
  5. برای خرید پروتئین وی به دو نکته باید توجه داشته باشید : قیمت و مشکل هضم و بهتر است با توجه به این دو فاکتور خرید کنید.
 

عوارض پروتئین وی :

این محصول عوارض گزارش کمی از عوارض دارد . ولی گزارش های کم مبنای بی خطر بودن ان نیست. از مشکلاتی که این مکمل به وجود میاورد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
  • افزایش وزن
  • بوی بد دهان
  • یبوست
  • اسهال
  • کمبود اب بدن
  • آسیب کلیه
  • افزایش خطر سرطان
  • کاهش کلسیم
  • بیماری قلبی

پروتئین وی برای نوجوانان:

نوجوانان در مرحله ای از زندگی خود قرار دارند که به نظر می رسد همه چیز یک مبارزه است. آنها به خصوص نگران ظاهر خود هستند. این زمانی است که بسیاری از آنها مسائل مربوط به تصویر بدن را ایجاد می کنند. بسیاری از نوجوانان می خواهند پمپاژ کرده و بدن خود را رشد دهند. به نظر می رسد آنها عجله دارند تا "بزرگتر" به نظر برسند. یکی از موارد زیادی که آنها برای ساخت عضلات آزمایش می کنند پروتئین آب پنیر است. اما پروتئین آب پنیر چقدر برای نوجوانان ایمن است؟ بسیاری از مردم بر این باورند که مصرف پروتئین آب پنیر پس از جلسات وزنه برداری می تواند باعث توقف رشد شود. اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. یک مشکل ، که ممکن است نوجوان شما را در مورد پروتئین آب پنیر آزار دهد ، این است که می تواند منجر به شعله ور شدن آکنه شود! برای نوجوانانی که در حال حاضر با آکنه دست و پنجه نرم می کنند ، این می تواند خبر بدی باشد! مشکل پروتئین وی در صورتی بروز می کند که بیش از یک مکمل باشد. اگر نوجوان شما در طول روز از آن نوش جان کند ، می تواند منجر به عوارض جانبی شود.

آیا نوجوان شما باید پروتئین آب پنیر مصرف کند؟ اگر هنوز شک دارید ، مزایای شگفت انگیز ارائه شده را بررسی کنید:

1. توده عضلانی ایجاد می کند:

می تواند به نوجوان شما در عضله سازی کمک کند. بله ، همه آن وب سایت های بدن سازی حقیقت را می گفتند! اما شما باید ترکیب پروتئین وی را با یک وعده غذایی متعادل و یک رژیم تمرینی مناسب ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

2. به کاهش وزن کمک می کند:

چاقی امروز یک مشکل بزرگ در بین نوجوانان است. اگر خانم جوان شما در تلاش برای کاهش وزن است ، پروتئین آب پنیر می تواند به او کمک کند. سرکوب اشتها ضمن تأمین پروتئین با کیفیت بالا به بدن معروف است . این می تواند به صورت سالم به کاهش وزن کمک کند.

3. استخوان ها را سالم نگه می دارد:

نوجوانان ممکن است احساس کنند به اندازه کافی پیر شده اند ، اما واقعیت متفاوت است. بدن نوجوان هنوز در حال رشد است. و با پروتئین آب پنیر می توانند به سلامت و استحکام استخوان های آنها کمک کنند.

بهترین مارک پروتئین وی :

قطعا برای همه مهم است که برای مصرف مکمل ها بهترین و با کیفیت ترین محصول در بازار انتخاب کنند. در این راستا فردامارکت به شما در انتخاب بهترین کالا کمک میکند.

گلد استاندارد 100 درصد

اولین و بهترین مکمل وی قطعا فراورده های شرکت گلدن استار است. از ویژگی های این محصول میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :
  1. دهها طعم مختلف
  2. دارای توانایی چند بار جذب شدن به به عضله ها و اندام  ها
  3. شامل 24 گرم پروتئین و 4 گرم گلوتامین و گلوتامیک اسید
  4. برترین مکمل در بین سال های 2014 تا 2005
  5. ریکاوری عضلات و عضله سازی

پرو جیم (pro gym):

  1. رشد حداکثری عضله
  2. بهبود وریکاوری عضله
  3. 24 گرم پروتئین بدون وجود امینو اسید

ایزو 100(iso 100):

  1. خوش طعم
  2. خالص
  3. زود هضم
  4. حاوی 25 گرم پروتئین
  5. 14 طعم مختلف

انیمال وی (animal whey):

  1. 25 گرم پروتئین
  2. غنی شده با ریز مغذی
  3. فراوری شده با انواع ویتامین ها
  4. هضم و جذب بالا
البته مارک های دیگری نیز در بازار وجود دارد که ما سعی کردیم بهترین هارو به شما اطلاع بدیم . در نظر داشته باشید برای خرید مکمل وی حتما نظر کاربران و ترکیبات محصول را مطالعه کنید. پروتئین وی

پروتئین وی اصل را چگونه تشخیص دهیم ؟

اگر محصول معتبر است ، مهر و موم روی بطری باید دارای لبه های مناسب باشد و باید به طور یکنواخت وصل شود. در صورت تمایل ، مهر و موم معمولاً نام تجاری را روی خود نشان می دهد.شماره مجوز همیشه باید روی ضمیمه باشد. اگر روی ظرف مکمل شما مهر و موم نشده باشد ، جعلی است. تست اختلاط: یک پیمانه پودر پروتئین خود را در دمای طبیعی به مقداری آب اضافه کنید. اکنون ، به مدت 30 ثانیه در یک لرزش تکان دهید. در صورت مشاهده توده ، توده یا باقی مانده ، مکمل شما جعلی است. تست چشایی: همیشه قبل از نهایی کردن یک مورد ، نظرات مربوط به مکمل را در انجمن های مختلف بدن سازی به صورت آنلاین بخوانید. اگر طعم آن مطابقت نداشته باشد ، می دانید که جعلی خریداری کرده اید. همچنین ، اگر قبلاً از همان مارک استفاده کرده اید ، اما این بار طعم دیگری پیدا کرده اید ، دوباره مکمل شما معتبر نیست. در غیر اینصورت ، تغییر از طرف سازنده صورت گرفته است ، و این همان چیزی است که شما باید سال کنید.

پروتئین وی را با چه مقدار اب مصرف کنیم؟

انرژی بدست آمده از کربوهیدرات باعث جذب پروتئین در عضلات می شود که باعث افزایش عملکرد شما می شود ، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و بهبود و رشد می دهد این به نوبه خود میزان متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد و چربی را در بدن من سوزاند. با توجه به یافتن پودر پروتئین آب پنیر مناسب ، در صورت تمیز بودن و افزودن هیچ چیز ، خیال خود را راحت کنید. مواد اضافی مانند كراتین و گلوتامین به طور كامل جذب نمی شوند ، اما به عنوان یك ترمیم توسط تولید كنندگان استفاده می شوند.

نظر خودتون رو در رابطه با این مطلب بیان کنید

اطلاعات شما از جمله ایمیلتان نزد ما محرمانه می ماند.

جهت درج نظر باید وارد سایت شوید
Edna Watson

Very good and fast delivery during the week. Thank you!

April 16, 2020 at 3:08 am

به روز رسانی COVID-19 ما با ساعات و پرسنل محدود باز هستیم.